Ensimmäisenä irroitetaan hiilet, nämä lähee helpoti muutaman pultin aukaisulla.
|
| Seuraavaksi irroitetaan diodilevy. Irroittamiseksi pitää irroittaa käämitykset, nämä lähtevät lievää väkivaltaa käyttämällä eli sivuleikkureilla vääntämällä kliput auki. |
| Mersun laturissa on vapaakytkimellä varustettu hihnapyörä, jonka avaamiseksi tarvittaan mersun oma erikoisavain. Tämän saa esim. Veholta törkyhintaan. |
|
|
| Toisen puolen kansi irti. |
|
|
| Seuraavaksi kuori naputellaan irti, laakerit ovat edelleen akselissa kiinni. |
|
|
| Ulosvetäjällä laakeri pois. |
| Vanha kulunut luikurengas naputellaan irti esim. taltalla ja vasaralla. |
| |
| |
| Putsataan osat ja asennetaan uusi liukurengas paikalleen. |
| Hiilet irtoavat kun lämmitetään juotokset kunnolla ja vedetään hiili irti, uusi asennetaan juuri päinvastoin. |
| Uusi hiili paikoillaan.
Voi lisätä hieman tinaa jos alkuperäinen ei tartu. |
|
|
|

Seuraavaksi vanhat laakerit sopivalla hylsyllä ja väkivallalla pois ja uudet (pakastimessa olleet) laakerit paikalleen. |
| |
| |
| 
Kasataan kuoret, kolvataan diodilevy takaisin ja laitetaan vielä hihnapyörä takaisin paikallee.
mittaukset
Lepojännite 12.38v Pienellä teholla 14.5 v Suurella teholla 14.9v Latausvirta 42A Jänntitehäviö 0.22v
Kasperi Nikkilä AUAJ14B |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti